Salto adgangskontrollsystem på en dør

Derfor er det lurt med serviceavtale på dør og adgangssystemer

Når man har gått til anskaffelse av adgangskontroll på arbeidsplassen, har man tatt steget mot en sikrere og mer effektiv jobbhverdag. Nå slipper man å være redd for at viktige nøkler forsvinner, og kostnaden ved å kopiere opp nye er borte.

Det eneste man nå trenger å gjøre er å huske sin personlige kode for å komme seg inn. Samtidig kan selv de beste systemer bli slitt etter flere år med bruk uten oppsyn, og plutselig kommer man seg ikke inn lenger. Hva gjør man da?

 

Avgjørende for å opprettholde sikkerheten

Se for deg en hektisk arbeidsdag. Oppgavene står i kø, og du sliter med å få tiden til å strekke til. Du ankommer arbeidsplassen klar for å starte dagen, men adgangssystemet responderer ikke. Du prøver og prøver, men må gi opp. Arbeidsoppgavene må vente, og stressnivået øker enda noen hakk. Hva er galt med systemet, det har jo fungert helt fint de siste fem årene?

Svaret som oftest dukker opp er mangel på service. Mange tenker nok at når systemet er installert så er alt tatt hånd om, og at man ikke trenger tenke noe mer på det. Alt som skal sørge for god sikkerhet på en eller annen måte, krever oppsyn. Med tiden blir materialer slitt og brutt ned, og alt fra kjetting til alarmsystemer vil miste nivået av sikkerhet det hadde da det ble produsert, ved forsømmelse. Derfor er regelmessig service gjennom serviceavtale helt avgjørende for at kvaliteten skal opprettholdes.

Les også: Hold bygningen varm i de kalde månedene med dørlukker

 

En person som åpner opp Salto adgangskontroll med nøkkelkortIkke vent til problemet er en realitet

Det er fort å tenke at man kan hanskes med problemet når det oppstår, og at man klarer å vente noen timer til problemet er blitt tatt hånd om. Da sparer man vel noen kroner i det lange løp? Joda, om problemet ikke er signifikant kan dette være tilfellet. Om problemet derimot oppstår på grunn av slitasje eller en feil som lenge har vært tilstede, men aldri blitt oppdaget, er realiteten en annen.

Et dørmiljø består av mange elementer og komponenter koblet sammen, både mekanisk og elektronisk. Disse delene må gås over regelmessig i henhold til produsentens servicepunkter, for å fungere optimalt. Uten dette oppsynet vil ikke produsenten kunne garantere den samme kvaliteten på produktet. Det kreves også at man oppdaterer programvaren, samt andre komponenter som nøkkelkort som blir slitt.

Les også: Fordelene ved å benytte seg av patenterte systemnøkler

 

Føre var med serviceavtale

Et neglisjert dørmiljø kan plutselig slutte å fungere og skape kaos på kontoret, av en så banal grunn som tomt batteri. Slikt unngår man når systemet får regelmessig oppfølging. Små problemer som kan oppstå blir håndtert før de blir store, og levetiden på systemet forlenges med flere år.

Det vil derfor lønne seg å signere en servicekontrakt. På den måten blir sikringssystemet regelmessig ettersett og vedlikeholdt, slik at det er funksjonelt til enhver tid. I tillegg vil alle garantier opprettholdes fordi kvaliteten ivaretas. Man gjør som regel seg selv en stor tjeneste ved å være føre var. Ta kontakt med oss i Servicesentralen Lås og Nøkkel, så setter vi opp en serviceavtale sammen.

 

    Når du sender en henvendelse godkjenner du
    automatisk personvernbetingelsene.